Главная > Приходская газета "Листок Храма Архистратига Божия Михаила" > Выпуск 16 Праздник апостолов Петра и Павла

Выпуск 16 Праздник апостолов Петра и Павла

1. Праздник Петра и Павла. Жития.
2. Канон апостолам Петру и Павлу.

Двух светлейших лиц, двух великих христианских подвижников - горящего верой Петра и славного мудростью Павла - представляет нам сегодня Святая Церковь, именуя их «Апостолов первопристольницы и вселенныя учитилие». Подошел к концу Петровский пост, который готовил христиан к этому дню, когда, по преданию, главные христианские апостолы, «учителя среди учителей», Петр и Павел были казнены в Риме.
Петр и Павел - два столпа веры – два диаметрально противоположных характера: вдохновенный простец и неистовый оратор – приходят к единому окончанию своего земного пути.
Петр первоначально назывался Симоном, имя Кифа (Петр) – еврейское слово, означающее «скала, камень», было дано ему самим Христом. Петр был старшим братом апостола Андрея Первозванного.
Не отягощенный образованием или ученостью Петр был очень простым и искренним человеком, его образ мышления очень живой, в характере – горячность. Для него была характерна речь, побуждающая к немедленным действиям. Петр становится участником многих событий, описанных в Евангелии. Именно его тещу исцелил Христос – и это было одно из первых чудес. Петр участвовал в чудесном ловле рыбы, когда, после долгих безрезультатных попыток поймать хоть что-нибудь, по слову Христа, сети рыбаков наполнились рыбой настолько, что стали рваться под тяжестью улова. В тот момент Петр впервые признал во Христе Господа, ужаснулся и в священном, благоговейном страхе стал умолять Христа: «Выйди от меня, ибо я человек грешный».
Апостол Петр вместе с Иоанном и Иаковом были свидетелями Преображения Христа на горе Фавор и через некоторое время – его страданий в Гефсиманском саду. Там горячный Петр отсек ухо одному из стражников, пришедших схватить Христа. Петр искренне уверял Христа, что никогда не отречется от Него. И отрекся несколько часов спустя. А потом к нему приходит осознание совершенного, раскаяние и горькие слезы.
Петра называют Апостолом надежды христианской. Ведь он находит в себе силу признать свое предательство и сокрушенно плакать о своей, столь знакомой всем нам, слабости. И после покаяния именно его Господь трижды утверждает в апостольском звании словами - «паси овец моих».
Апостол Петр первый содействовал распространению и утверж-дению Церкви Христовой после сошествия Святого Духа, произнеся сильную речь перед народом в день пятидесятницы и обратив 3000 душ ко Христу. Спустя некоторое время, исцелив хромого от рождения, он второй проповедью обратил к вере еще 5000 иудеев. Духовная сила, исходившая от апостола Петра была настолько сильна, что даже тень его, осеняя лежащих на улице больных, исцеляла их (Деян. 5, 15). Книга Деяний с 1 главы по 12 рассказывает о его апостольской деятельности.
По преданию, вдохновившему Генриха Сенкевича на написание целого романа «Камо грядеши» , римские христиане очень боялись, что Петра подвергнут тяжелейшим пыткам и издевательствам и уговорили его спастись бегством (в то время было жесточайшее гонение на христиан - Нероново). Но, покидая Рим, на дороге Петр увидел идущего к нему навстречу Христа.
«Дорожный посох Петра, выскользнув из его руки, упал наземь, глаза были устремлены вперед, на лице изображались изумление, радость, восторг.
Внезапно он бросился на колени, простирая руки, и из уст его вырвался возглас:
- Христос! Христос!
И он приник головою к земле, будто целовал чьи-то ноги. Наступило долгое молчанье, потом в тишине послышался прерываемый рыданьями голос старика:
- Quo vadis, Domine?* * Куда идешь, Господи? (Лат.)
До ушей Петра донесся грустный, ласковый голос:
- Раз ты оставляешь народ мой, я иду в Рим, на новое распятие.
Апостол лежал на земле, лицом в пыли, недвижим и нем. Назарий испугался, что он в обмороке или умер, но вот наконец Петр встал, дрожащими руками поднял страннический посох и, ни слова не говоря, повернул к семи холмам города.
Видя это, юноша повторил как эхо:
- Quo vadis, Domine?
- В Рим, - тихо отвечал апостол».
Павел, по нашим понятиям, – совершенно противоположен Петру: сын богатых и знатных родителей, римский гражданин, ученик известного иудейского законоучителя Гамалиила, «книжник и фарисей».
Молодой Савл, видимо, готовился к должности раввина (религиоз-ного наставника), а потому сразу же после окончания своего воспитания и образования он проявил себя сильным ревнителем фарисейских преданий и гонителей веры Христовой. Может быть по назначению синедриона он стал свидетелем смерти первомученика Стефана, а затем получил власть официально преследовать христиан даже за пределами Палестины в Дамаске.
Господь, усмотревший в нем «сосуд избранный Себе», на пути в Дамаск чудесным образом призвал его к апостольскому служению. Во время путешествия Савла осветил ярчайший свет, от которого он слепым упал на землю. Из света раздался голос: «Савл, Савл, почему ты гонишь Меня?» На вопрос Савла: «Кто Ты?» — Господь ответил: «Я Иисус, Которого ты гонишь». Господь повелел Савлу идти в Дамаск, где ему будет указано, что делать дальше. Спутники Савла слышали голос Христа, но света не видели. Приведенный под руки в Дамаск, ослепший Савл был научен вере и на третий день крещен Ананией. В момент погружения в воду Савл прозрел. С этого времени он сделался ревностным проповедником прежде гонимого учения. На время он отправился в Аравию, а затем снова вернулся в Дамаск для проповеди о Христе.
Ярость иудеев, возмущенных его обращением ко Христу, заставила его бежать в Иерусалим, где он присоединился к обществу верующих и познакомился с апостолами. Из-за покушения эллинистов убить его, он отправился в свой родной г. Тарс. Отсюда около 43 года он был вызван Варнавой в Антиохию для проповеди, и потом путешествовал вместе с ним в Иерусалим, куда привел помощь нуждающимся.
Обращение Павла состоялось на 30-м году жизни, после этого – еще 30 лет апостольского служения. Пережив личную встречу со Христом, Павел свидетельствует о нем перед народами. Он совершает несколько миссионерских путешествий и проповедует в Аравии, Сирии, Палестине, на Кипре, в Антиохии, в Афинах и многих других городах. Всюду творит чудеса и… терпит гонения. Он основал множество поместных Церквей, к ним он и обращает свои знаменитые послания.
Апостол Павел, как и апостол Петр, много потрудился в распространении Христовой веры и справедливо почитается вместе с ним «столпом» Церкви Христовой и первоверховным апостолом. Они оба мученически скончались в Риме при императоре Нероне, и их память празднуется в один день.

Канона два. Творение Иоанна Дамаскина. Первый святаго апостола Петра, глас 4, со ирмосом на 8, ирмос по дважды, тропари на 6.
Песнь 1
Ирмос: Несть Тебе подобен, / препрославленный Господи, / рукою бо крепкою избавил еси люди, / яже стяжал еси, Человеколюбче.
Верховнейшаго апостолов днесь, яко первозваннаго Христова, / богодохновенными песньми достойно воспоим.
Тя предвечный проуведев, предустави, всеблаженне Петре, / яко предстателя Своея Церкве и первопрестольника.
Ни плоть, ниже кровь тебе, но Отец вдохну / Христа богословити, Сына истиннаго Бога Вышняго, апостоле.
Богородичен: Гору святую, превышнее носило, / Матерь Божию и Деву истинную по рождестве воспоем.
Ин канон святаго апостола Павла, тропари на 6, глас 8.
Песнь 1
Ирмос: Посеченный несекомаго пресече, / и виде солнце землю, юже не виде, / лютаго врага вода потопи, / и непроходимое пройде Израиль, / песнь же воспевашеся: / Господеви поим, славно бо прославися.
Якоже сущая нарицая не сущая Христос Божественным разумом, Павле всеблаженне, / Той из матерня чрева тя избра / понести пред языки Божественное Его Имя, еже паче всякаго имене: / славно бо прославися.
Будущее возвещая тебе сияние благочестия, Павле, / и лести очищение, / Христос явлься на горе молниезрачен, / очи убо помрачает плотския, душевныя же вразумляет Тройческим разумом: / славно бо прославися.
Обрезание убо совершая осмодневное и ревнитель отеческих, Павле, преданий, / от семене еврейска, колена Вениаминова, / по закону же фарисей явлься, / вменил еси вся уметы и Христа приобрел еси: / славно бо прославися.
Богородичен: Чистая Мати Бога Вседержителя, от царскаго колена, Владычице, израстши / и едина Бога, всеми царствующаго, рождшая плотию паче естества, / от бед мя спаси, Сыну Твоему поюща: / славно бо прославися.
Катавасия: Отверзу уста моя:
Песнь 3
Ирмос: Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся, / но Тобою, Отчею Ипостасною мудростию, Христе: / несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.
Тя, блаженна, сладкая уста Христа Бога и сокровище твердо Царствия показаша. / Темже воспеваем тя, Петре апостоле.
На камени твоего Богословия водрузи Владыка Иисус Церковь непреклонну, / в нейже тя, апостоле Петре, славим.
Яко пребольши Ангел Петр в телеси: / во светлом бо пришествии сего / Христос Бог судию же и соседателя быти рече.
Богородичен: Неискусобрачная, Бога плотию рождшая, / страстными прилоги преклоненна мя утверди: / несть бо, Чистая, разве Тебе, помощницы.
Ин, ирмос: Ты еси утверждение / притекающих к Тебе, Господи, / Ты еси свет омраченных, / и поет Тя дух мой.
Ты камень основания верным душам положился еси многоценен, / краеуголен Спаса и Господа.
Павле всеблаженне, / на основании твоем, молися, добродетелей всехвальных наздатися светлости.
Всегда мертвость Иисусову на твоем теле совершенно, Павле, обносяй, / сподобился еси истинныя жизни.
Богородичен: Тя вси стяжахом прибежище и стену нашу, христиане, / Тя славословим немолчно, Безневестная.
Ипакои, глас 8:
Кая темница не име тебе юзника? / Кая же Церковь не имать тя витию? / Дамаск великомудрствует о тебе, Павле, веде бо тя запята светом; / Рим, твою кровь приемый, и той хвалится, / но и Тарс множае радуется и любит, почитая твои пелены. / Петре, веры каменю, Павле, похвало вселенныя, / от Рима сошедшеся, утвердите нас.
Песнь 4
Ирмос: Сей Бог наш, от Девы воплощся / и естество обожив, / Егоже воспевающе, вопием: / слава силе Твоей, Господи.
Человеком ловца тя, якоже обеща Христос, содела Божественна Своея Церкве, / первому вручив кормила.
Тобою умоляемь Жизнодавец Иисус, / вязати же и решити давый тебе власть, Петре, да будет ми милостив.
Христово Царствие отверсти прилежно молися, Петре, / Божественную твою память верою несумненною чтущим.
Богородичен: Госпоже Всепетая, Богородительнице, / моя помышления Твоими молитвами очистивши, / покажи мя благоплодна, Мати всех Бога.
Ин, ирмос: Всел еси на кони, апостолы Твоя, Господи, / и приял еси рукама Твоима узды их, / и спасение быстъ еждение Твое / верно поющим: / слава силе Твоей, Господи.
Вседе, якоже лев, яровидно погубляя Христову Церковь, Савл иногда, / ят же быв Божественным гласом Агнца Божия, Егоже гоняше, / стадо яко пастырю вручает.
Хотяй просветити вселенную омрачается, / Анания же к сему послася, душевное же просвещение даяй и телесное / от Божественнаго явления, сосуд избран показав того.
Павлом достойно Дамаск напояется: / от сего бо, якоже от рая иногда, / вод Божественных сей произыде великий источник / и упои всю Богоразумием независтно землю.
Богородичен: Низложи сильныя со престол Господь, Дева и Мати якоже рече, / алчущия же Божественных благ исполни, верою зовущия: / слава силе Твоей, Господи.
Песнь 5
Ирмос: Стяжавый ны, избранныя люди / Кровию Твоею, Господи, / Твой мир даждь нам, / во единомыслии сохраняя стадо Твое.
Иже от любве приим дерзновение к Богу, / достойно чудим бываше ловец и невежда, / чудодействуя преславно благодатию.
Не злато Тебе ради, ни сребро, Христе, / Божественный Твой апостол, но добродетель стяжав, / чудес обогатися силою.
Исправляхуся стопы и глезне хромых, действенным твоим глаголом: / Божественным бо Духом совершахуся преславныя вещи.
Богородичен: Воплотися Бог по ипостаси, Чистая, из Тебе плотию соединяемь, / пребыв неизменен, по Божественному существу безплотен.
Ин, ирмос: Просвети нас повелении Твоими, Господи, / и мышцею Твоею высокою / Твой мир подаждь нам, / Человеколюбче.
Ты истинную избрал еси, Павле, похвалу, / Крест Царя Христа присно нося, / якоже победу, апостоле.
Тебе еже жити, Христос, и еже умрети, приобретение изрядно: / любовию бо сраспялся еси Распеншемуся нас ради, Павле преславне.
Радуешися воистинну о Господе, Павле честный, изшед из телесе / и отшед ко Христу, Жизнодавцу Богу.
Богородичен: Моли присно Сына Твоего и Бога нашего, / Неискусобрачная Марие Чистая, / послати нам, верным, милость.
Песнь 6
Ирмос: В ките, Христе, тридневновав, Иона / прописа Тя, Безсмертнаго, яко мертва волею / в сердце земнем тридневновавша.
Якоже древле, Христе, десницею Твоею по воде пеша ходяща Петра спасл еси, / и мене, потопляема бурею лютых напастей, спаси, яко Милосерд.
Оставил еси, о Петре, не сущая, / и сущая достигл еси, якоже некий купец, / и яве уловил еси бисер, Христа, многоценный.
Искушати безумно покусившияся Духа Пресвятаго, Петре, умертвил еси: / Егоже богословил еси ты первее, / яве исповедав Бога, всеблаженне.
Богородичен: Всякаго вышша существа Слово Божие родила еси, воплощенно нам, / темже Богородицу Тя устнами же и душею проповедаем.
Ин, ирмос: Молитву пролию ко Господу / и Тому возвещу печали моя, / яко зол душа моя исполнися / и живот мой аду приближися, / и молюся, яко Иона: / от тли, Боже, возведи мя.
Вся пренебрег красная мира, / уязвлен Владычнею любовию и общаго спасения желанием, / свидетельствовати тому изволив, о Павле блаженне, / и ныне о вселенней молися.
Яко изрядный Владыце подобник / и в Того одеян, Павле, воистинну всем был еси всяк, / да вся приобрящеши и спасеши люди, / и спасл еси яко воистинну, Христу уловив концы.
Достойно тебе дарова Христос житие, апостоле Павле, на Небесех: / пребывающаго бо зде не возжелал еси града, блаженне, / верен служитель быв и строитель таин Его.
Богородичен: Призре на Тя Господь, мое обновляя существо, яко Силен, / величия сотворь, Богородительнице, якоже рекла еси, Всенепорочная, / и спасе мя Тобою из тли Бог мой, яко Милосерд.
Кондак, глас 2:
Твердыя и Боговещанныя проповедатели, / верх апостолов Твоих, Господи, / приял еси в наслаждение благих Твоих и покой: / болезни бо онех и смерть приял еси паче всякаго всеплодия, / Едине, сведый сердечная.
Икос: Уясни мой язык, Спасе мой, разширив моя уста / и исполнив я, умили сердце мое, / да, яже глаголю, последую и, яже убо учу, сотворю первее: / всяк бо творя и уча, рече, сей велик есть. / Аще бо глаголю, и не творю, яко медь звенящая вменюся; / темже рещи ми подобная и творити полезная даруй, / Едине, сведый сердечная.
Песнь 7
Ирмос: В начале Безначальное Слово, / со Отцем и Духом, Сын Единородный, / благословен еси, и превозносимый / Боже отец наших.
Милостивному, Божественным промыслом Христовым наказуемь, / подобитися попущен был еси, прежде страсти, Петре, / отвержения подпасти волнению.
Тебе Христос, первозванному и зело возлюбленному, / яко председателю благославну апостолов, первому является, воскрес от гроба.
Твое трикратное, еже прежде страсти, исцеляя отвержение, Владыка / трикратным боговещанным, Петре, вопрошением утверждает любовь.
Еже ко Христу, Петре, любления, / предлагал еси свидетеля и Всевидящаго яко Бога Слова, / темже и любимое вручает тебе стадо.
Богородичен: Яже во утробе Превечное, / от Отца возсиявшее Бога Слово плотию заченшую, / вси ублажаем, яко Матерь всех Бога.
Ин, ирмос: На поле Деире / иногда мучитель пещь постави на мучение богоносных, / в нейже три отроки песнословяху Единаго Бога, / троично воспеваху, глаголюще: / отцев Боже, благословен еси.
Бысть, Христе, печать и венец апостолов Твоих, / иже напоследок званный времен, тщанием же всех превозшед, / с нимже людие церковнии поют Тебе: / отец наших Боже, благословен еси.
Аще и гонив первее Церковь Твою Павел узник, / но премину древнюю дерзость Твоею ревностию последи. / Собра бо, Христе, языки, зовущия: / отец наших Боже, благословен еси.
Ты из Иерусалима проповедав всем Евангелие, / объят же окрест всю землю, Павле, / даже до конец Иллирика, уча, взывал еси: / отец наших Боже, благословен еси.
Во ужасе взят быв, третие достигл еси Небо, пребогате, / и, услышав неизглаголанная словеса, вопиеши: / слава превышнему Отцу и Сыну, / сияние же сопрестольно испытающаго яве Духа Божия глубины.
Богородичен: Якоже на руно дождь, на Тя сниде, Дево, Христос Бог, / и Плотоносец из Тебе пройде, соединяя прежде разстоящая, / мир на земли и на Небеси даруя: / отец наших Боже, благословен еси.
Песнь 8
Ирмос: Всяческая носяй неприступною Твоею силою, Христе, / преподобныя Твоя отроки в пламени оросил еси, зовущия: / благословите, вся дела Господня, Господа.
Воздежут твои руце и ко кресту тя препояшут, – / Владыка предрек, Петре, повелевает последовати зовущу: / благословите, вся дела Господня, Господа.
Благодати словом Енея, убо разслабленна люте, / Тавифу же умершую, чудодействуя, воскресил еси, зовущия: / благословите, вся дела Господня, Господа.
Иже Петру языки очищены поведав, Христе, / духовною зарею и мне помышления очисти, зовущу: / благословите, вся дела Господня, Господа.
Богородичен: Всесвятая Дево, Яже Бога Слова рождшая плотию, / души моея мрак Твоими молитвами отгнавши, просвети, взывающа: / благословите, вся дела Господня, Господа.
Ин, ирмос: На горе святей прославльшася / и в купине огнем Приснодевы Моисеови тайну явльшаго, / Господа пойте / и превозносите во вся веки.
Срастворися любовию Твоею Павел, добрым же изменением изступи: / не себе бо живяше славный, / имяше же, Щедре, живуща Тя в себе во вся веки.
Ты обручил еси, якоже невесту, представити Жениху Христу Церковь: / невестовождь бо сея показался еси, Павле Богоносе. / Темже тя славит во вся веки.
Подвизался еси добрым подвигом / и, скончав течение твое законно, сокровище веры соблюл еси. / Темже венцев, Павле, сподобился еси правды.
Богородичен: Радуйся, престоле огнезрачный Господень; / радуйся, Невесто Неневестная, Дево, / радуйся, облаче, Солнца возсиявшая правды, / Егоже превозносим во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Тя, преславную Невесту и Всесвятую Богородицу, / Зиждителя рождшую невидимых же и всех видимых, / песньми величаем.
Твоя преизящная благодать славится достойно, / сени бо твоей страсти немощных, Петре, отгоняющей, / темже тя величаем.
Мечтаньми Симона волхва богоборца взята к воздушней высоте, / низложив неизглаголанною Божественною силою, / Петр ублажается.
Согрешений разрешение молитвами твоими подаждь, / просвещение же сердца и веселие духа поющим память твою, апостоле.
Твоя вся исполнена славы, освящения же и чудес: / словеса, мощи, персть и верою, Петре, покланяемыя и любовию Божественныя вериги.
Богородичен: Твое имя Плод чрева содея ликовника песнь пети Тебе, / Иже радость рождши, / велегласно – радуйся – провещавающа.
Ин, ирмос: Уставы прешла еси естества, / Содетеля заченши и Господа, / и дверь спасения мирови была еси. / Тем Тя, Богородице, / непрестанно величаем.
Твоим покланяемся веригам, яже за Христа, яко злодей, носил еси, / язвы же, Павле, облобызаем, / яже на славнем твоем и победоноснем носиши телеси.
Ныне разрешился еси, апостоле, ко Иже тобою непрестанно Желаемому, / с Нимже яко служитель водворяяся, / непрестанными мольбами твоя рабы к себе привлецы.
Ныне никакоже в гаданиих, ниже в зерцале Христос тебе зрим есть, / лицем же паче зрится к лицу, / совершенне тебе разум открывая Божества.
Богородичен: Ты, Пресвятая Богомати, похвала Христовых апостолов была еси, / мучеников же слава и пророков основание. / Темже, вернии, Тя вси достодолжно величаем.
Тропарь Апостолов, глас 4, дважды:
Апостолов первопрестольницы / и вселенныя учителие, / Владыку всех молите / мир вселенней даровати / и душам нашим велию милость.
Слава, и ныне, Богородичен: Еже от века утаенное, / и ангелом несведомое таинство, / Тобою, Богородице, сущим на земли явися Бог, / в неслитном соединении воплощаемь, / и крест волею нас ради восприим: / имже воскресив первозданнаго, / спасе от смерти души наша.
Величание:
Величаем вас, апостоли Христовы Петре и Павле, / весь мир ученьми своими просветившия / и вся концы / ко Христу приведшия.
Святым апостолом общий Величаем тя, / апостоле Христов [имярек] , / и чтим болезни и труды твоя, / имиже трудился еси / во благовестии Христове.

Издатель: Храм Архангела Божия Михаила. Адрес: 423841,
р. Татарстан, г. Набережные Челны, Тукаевский район, ст. Круглое Поле.
Главный редактор: иерей Виктор Кобзов.
Технический редактор: Воловецкий С.Г.

Сайт нашего прихода: http://www.ierei.com

Приходская газета "Листок Храма Архистратига Божия Михаила"

  1. Комментариев пока нет.
  1. Трекбеков пока нет.
Вы должны войти, чтобы оставлять комментарии.


Rambler's Top100 Рейтинг Сайтов YandeG

seo analysis Рейтинг сайтов Культура / Искусство


Tatarstan.Net - все сайты Татарстана Православное христианство.ru. Каталог православных ресурсов сети интернет Церкви.com Каталог христианских сайтов Для ТЕБЯ ЧИСТЫЙ ИНТЕРНЕТ - logoSlovo.RU